קבלן שלד לבתי קרקע

מה זה בדיוק שלד ומה הוא כולל?

מבנה בטון הוא מבנה שכל כולו הוא שלד אחד גדול והסיבה היחידה שאנחנו לא רואים את השלד הזה היא שאנחנו "מלבישים" את השלד בשכבות חיצוניות כמו טיח, צבע, ריצוף, ריהוט וכן הלאה. שלד המבנה כולל בתוכו את כל יציקות הבטון החל מהקצה התחתון של יסודות המבנה ועד הקצה העליון של גג המבנה ובכלל זה יסודות, בסיס מבנה, קירות מעטפת חיצוניים, תקרות, קירות פנים (מחיצות) וגג המבנה. שלד המבנה כולל גם קירות תמך ועמודי תמך מיציקת בטון, אותם ממקמים במיקומי מפתח בהתאם לתכנון ההנדסי של המבנה. בתחילת שלב השלד אין למעשה מבנה כלל ובסופו יש מבנה שלם שעומד על תילו וכעת רק צריך "להלביש" אותו, מהלך שאותו משלימים במסגרת שלב הגמר.

ככלל, תהליך בניית השלד מתחיל בסימון השטח על ידי מודד מוסמך, על מנת למקום את קווי המתאר של המגרש והמיקומים המדויקים לביצוע קידוח כלונסאות ויציקת יסודות בטון. לאחר מכן מוחדרים הכלונסאות אל הקדחים, יוצקים בטון כדי למלא אותם ויש לנו יסודות למבנה. בשלב הבא מיישמים שכבה של בטון קל לבידוד המבנה מן האדמה ובונים את בסיס המבנה, שגם הוא עשוי מכלונסאות ברזל ויציקת בטון על כל שטח המבנה. בשלב הבא יוצקים את קירות הפנים וקירות המעטפת בהתאם לתכנית הבנייה, לרבות קיבוע מפתחי חלונות ודלתות וכל אלמנט אחר שמיועד להעברת תשתיות וכדומה. בשלב הבא משלימים את התקרה והגג ובזה למעשה מסתיים שלב בניית השלד. על כל זה מנצח קבלן מתמחה אחד שנקרא קבלן שלד, וכל ייעודו הוא לבנות את שלד המבנה.

 

מדוע נדרש קבלן שלד ייעודי לטובת בניית השלד?

כאמור, תהליך הבנייה כולל בתוכו שורה של שלבים ותחומי התמחות ולאף קבלן אין את הידע, ההיכרות והניסיון עם כל השלבים האלה גם יחד. בהתאם לכך, בכל פרויקט בנייה יש לשלב מספר קבלנים ואנשי מקצוע, כשכל אחד מביא אל הפרויקט את ההתמחות שלו ובכלל זה קבלן שלד, המתמחה בכל השלבים של בניית השלד ובכלל זה סימון על ידי מודד מוסמך, יציקות בטון, פיקוח של מהנדס קונסטרוקטור וכן הלאה. גם קבלן שלד עצמו לא מבצע את כל האלמנטים בתהליך בניית השלד בעצמו, ונעזר למשל בקודחי כלונסאות מומחים, במעבדות לבדיקת בטון וכלונסאות, ביועצי קרקע וכדומה. אבל השלד, כשלב שעומד בפני עצמו, מחייב התמחות ספציפית אותה מחזיק קבלן שלד שזהו תחום ההתמחות שלו.

054-2555886